Pastile de marketing

De ce e important să scrii și despre tine când faci content marketing?

De ce e important să scrii* și despre tine când faci content marketing?

* Dacă ai vlog/podcast să vorbești despre tine. 

Cred că te întrebi ce treabă are clientul cu viața mea personală?

Când vorbești despre tine îi dai voie omului să te cunoască, să se conecteze la tine și valorile tale. 

Degeaba scrii:

,,Valorile mele sunt… x, y, z.”

E mult mai puternic ca omul să deducă din ce faci, scrii, vorbești ce valori ai. 

E ca și fraza aia răsuflată:

,,Suntem o echipă tânără și profesionistă.”

Arată-mi că ești profesionist altfel! 

Lasă-mă să decid eu dacă ești profesionist. 

Ce se întâmplă când vorbești despre tine, dincolo de expunere, e că faci o punte între tine și client.

Ce cumpără de fapt clientul?

  • Clientul cumpărată valori, nu cumpăra cursul tău, nu cumpăra produsul tău.
  • Cumpără relația cu tine, nu produsul tău pe care-l poate lua din minim alte 10 „magazine” sau de la alți creatori de cursuri.
  • Când cumpără de la tine, clientul susține un om pe care-l apreciază.
  • Cumpără și pentru status. Poate ai un produs scump, nișat, el îl cumpără pentru că și-l permite și se simte al naibii de mândru că poate face asta!
  • Cumpără pentru a fi parte dintr-o cumunitate. Poate ceea ce oferi aduce oameni împreună.
  • Uneori cumpără bonusul, uneori îi trebuie fix cadoul ăla mic gratuit mai mult decât produsul mare. Am scris aici despre situația în care omul cumpără biscuitele cadou.
  • Cumpără pentru că are nevoie, ai fost în proximitatea lui – exemplu ești o cofetărie, avea nevoie de un tort mic și bun, era în criză de timp, a intrat și a cumpărat un tort gata din vitrină;
  • Cumpără pentru că ai recenzii bune – oamenii citesc cu atenție recenziile, și dacă sunt ca mine, le citesc mai ales pe alea negative și modul în care ai răspuns la ele.

Tu știi ce cumpără clientul de la tine?

Sau mai important:

Știi DE CE cumpără de la tine?

Fac o paranteză și-ți recomand cu drag acest webinar pe tema asta! E ținut de Cosmin Costea, un expert charismatic în e-commerce, oferă multe informații valoaroase în webinar. Explică într-un mod clar despre propunerea de valoare și cum găsești răspuns la întrebarea de 1000 de puncte ,,De ce aș cumpăra de la tine?”

Există și situații în care nu poți vorbi despre tine.

Exemplu: ai un domeniu tehnic sau vinzi business to business.

Atunci când nu poți vorbi despre tine clientului, vorbește despre tine angajaților tăi.

Proiectul l-ai creat, gândit și implementat după valorile tale, ca angajații tăi să reflecte în relația cu clienții aceste valori și standarde e nevoie să-i conectezi pe angajați la tine.

Content marketingul nu e doar în relație cu clienții, e și în relație cu angajații, furnizorii și colaboratorii tăi. Și cu ei trebuie să legi puntea, și cu ei construiești relația de încredere dacă vrei să ai succes.

Poză din arhiva personală*, în zbor spre Turcia.

* Am atașat poză pentru că-mi cere SEO :)), cum ți-am spus deja, nici eu nu-s mare fan al expunerii. Secretul e să alegi, ce și cât expui. Iar ceea ce oferi să fie sincer, autentic și vindecat. Nu scrie public din rană. Scrie din rană pentru tine și arde. Public scrie după ce ți-ai vindecat rana, ai învățat lecția și ai ceva valoros de împărtășit cu ceilați.

Și-n final, nu uita:

,,Despre tine” nu e pentru tine. E important să fie util ȘI audienței tale.

P.S. Cel mai greu ,,Despre mine” pe care l-am scris de când sunt content writer a fost al meu :)). Îl găsești aici, e posibil să aibă typos, nu am avut energie să-l corectez, ajungeam să șterg tot ce am scris.

Sharing is caring

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*